Tardes Creatives

Infants a l'aula construint un capgros

Amb les Tardes Creatives volem posar a l'abast dels nens i les nenes l'experiència creativa, tant a partir de la interacció entre uns i altres com de l'experimentació íntima i autònoma que permet que siguin els mateixos alumnes nous generadors d'art i de cultura.

Els agrupaments es fan amb grups reduïts heterogenis de diferents edats amb un treball interdisciplinari, amb una atenció especial als continguts de la Competència Artística i Cultural.

Enguany les creatives que s'ofereixen AL DUAR DE MITJANS són:

POSEM FIL A L'AGULLA
Aquesta creativa té com a objectiu el treball de la psicomotricitat fina,immersa com ja sabem en l'escriptura o en qualsevol activitat del dia a
dia que requereixi precisió i coordinació. A través del món de la costura,experimentarem amb els dits fent trenes, nusos, “trapillos”, veient
possibilitats de polseres i collarets. Passarem fils per agulles grosses que ens permetin treballar diferents materials, com roba, goma eva,
cartolina, botons, boletes, per tal de fer propostes de decoracions creatives. I un seguit de bones idees que segur ens ajuden a millorar el
traç i la concentració.

LET’S PLAY!
Aquesta creativa intenta recuperar alguns jocs tradicionals anglesos i d’arreu del món (escacs, tres en ratlla, twister, come-cocos, etc) tot fent
servir l’anglès com a llengua vehicular.
Les sessions es dividiran en tres parts ben diferenciades:
1) Presentació i historia dels jocs
2) Desenvolupament del joc
3) Proposta i creació d’un joc per part dels infants per endur-se’l a casa.

REPORTEM
Al Duar dels Mitjans fem la Creativa de Reportem on alumnes de primer, segon i tercer ens trobem per tal de redactar un número de la revista
REPORTEM. Tots els infants formen l'equip de redacció que proposa i decideix els temes a tractar.
Ens organitzem en petits grups per treballar i redactar les diferents notícies. Cerquem la informació que necessitem fent entrevistes i fem
fotos per obtenir les imatges que l’acompanyaran. Utilitzem les càmeres digitals i en els ordinadors treballem amb el
processador de text i els cercadors. Normalment les notícies tenen relació amb les activitats que fem a l'escola.

INTERVENCIONS ARTÍSTIQUES A LA PLAÇA DE LA MURALLA
En aquesta creativa els alumnes de 1r, 2n i 3r de primària coneixen i valoren algunes intervencions artístiques contemporànies a l'espai públic
i en realitzen una, conjuntament amb els alumnes de la creativa d’ARTISTES. Per fer-ho utilitzen materials i tècniques diferents.
Les intervencions artístiques a l'espai públic tenen com a objectiu portar l'art més enllà de les parets dels museus tot fent reflexionar els creadors i
el públic sobre temes socials, ambientals o culturals. Promouen la reflexió, la crítica, el pensament divergent i la sensibilitat artística.
Les intervencions es fan a la Plaça de la Muralla de Mataró i la instal·lació roman a la plaça durant 24 hores. Aproximadament un cop
cada mes i mig convertim la plaça en un espai d'art i de reflexió crítica sobre la realitat que ens envolta.

INSTRUMENTS RECICLATS
Us proposem descobrir com es produeix el so en un instrument musical. Parlarem de vibracions, de ressonàncies, de mecanismes que fan
ressonar, de caixes de ressonància... Aquest coneixement ens permetrà dissenyar instruments amb materials reciclats. Materials que normalment
llençaríem a les escombraries i ara en trobarem utilitats que mai havíem pensat. Haurem de ser molt creatius per dissenyar instruments tant de
percussió com melòdics. I finalment composarem entre tots una peça musical que tocarem amb els nostres instruments reciclats. L’objectiu
d’aquesta creativa és canviar la nostra mirada davant d’objectes de rebuig que amb una petita modificació poden tenir un nou ús, en
aquest cas musical.

ARTISTES
En aquesta creativa, ens endinsem en les vides i les obres de Jackson Pollock i de Pablo Picasso.
Partint de les tècniques d’aquests dos autors, tractem un tema que, juntament amb la creativa d’intervencions artístiques, ens serveix de
motor de creació per després intervenir la plaça de la Muralla.
Sigui quina sigui la temàtica de la intervenció artística, realitzem un retrat cubista (a l’estil de Picasso) i una pintura d’acció de gran format
expressionista i abstracte (a l’estil de Pollock).
Els infants prenen decisions sobre com transformaran l’espai públic aportant les seves obres. I, juntament amb els alumnes de la creativa
d’intervencions artístiques, munten i desmunten la instal·lació que romandrà 24 hores a la plaça.

TEATRE
En aquesta creativa experimentarem amb el cos. A través d’ell ens expressarem i comunicarem amb el nostre entorn: amb els objectes i
sobretot amb els companys. Gaudiran i tot jugant s’adonaran de la importància de l’observació, l’adaptació, la memòria i la improvització
que cal per a fer teatre. Les primeres sessions constaran de jocs curts i variats on

EMOCIÓ BELLUGA’T
En aquesta creativa, prendrem consciència del nostre cos, aprendrem a conèixer les seves parts, a sentir si hi ha tensió o no i aprendrem a
coneixèr-nos a nosaltres mateixos, per tal de poder parlar de les emocions, del que sentim o del que ens passa per dins.
A cada sessió, treballarem una o dues emocions (amor, alegria, por, ira, tristesa, calma…), a partir de l’audició de peces musicals i el moviment.

CABEZUDOS
Partint de la idea que veure ballar els gegants i els capgrossos durant les Festes Majors és una de les tradicions més arrelades a les diferents ciutats
i pobles d’arreu de Catalunya, aquest any la creativa de Volums es vol centrar en l’elaboració i creació d’aquests personatges imaginaris.
Aquesta creativa es farà en Castellà i tindrà com a objectiu principal el fet de conèixer i valorar el patrimoni cultural propi. Els infants durant les 6
sessions elaboraran el seu propi capgròs en grups reduïts i deixaran espai al desenvolupament de la imaginació de manera amena i divertida.

Les creatives que s'ofereixen al DUAR DE GRANS són:

DIBUIX:
A través del dibuix artístic farem un estudi del rostre i tots els seus components, treballarem la tècnica del dibuix realista a llapis a través del retrat i coneixerem autors com Antonio López i d'altres.  A partir dels dibuixos d'un sol traç de Picasso, donarem un gir als nostres retrats i experimentarem amb el traç únic creant així la representació visual del que sentiríem en palpar un rostre amb els nostres dits.

SE ABRE EL TELÓN.
Els alumnes prepararan i representaran una obra de teatre en castellà. En el procés posarem èmfasi en millorar tots els aspectes de l'expressió oral: l'entonació, la pronuncia, el volum, el ritme, la fluïdesa i el llenguatge corporal. Connectaran amb les seves emocions i experimentaran l'empatia en posar-se al lloc del personatge que representen.

GENT RADIANT, UN TALLER DE RADIO:
 Els nens experimentaran amb les ones. Aprendran les diferències entre radios musicals, generalistes i esportives, la multitud de coses que es poden fer dins d'un programa (radionovel·la, entrevista, notícia, humor), descobriran com fer una escaleta i un guió radiofònic.

DIVERSITART
La proposta balla entorn a la dansa, en aquesta creativa.
Amb l’alegria, la música i el cos explorarem el moviment inhabilitant alguna o altra part dels nostres cossos per apropar-nos a algunes de les realitats de les persones discapacitades.
Ens imaginarem i ballarem com seria si tinguéssim alguna de les diferents limitacions físiques que pot patir l’ésser humà. A través d’aquesta experimentació doncs, esperem sensibilitzar-nos amb algun d’aquests col·lectius com podrien ser: discapacitats sensorials (ceguesa o sordesa), discapacitats motores (malformacions, accidents o lesions cerebrals) o discapacitats intel·lectuals.
Facilitarem qualsevol mena de petit projecte solidari o simples intercanvis que proposin els alumnes amb col·lectius o entitats d’aquest grup, on el vector sempre serà l’escenificació d’una coreografia inventada o versionada, moderna o clàssica, assajada o improvitzada, etc.
“La dansa és divertida perquè és diversa”, serà el nostre lema.

POSEM BONICA LA NOSTRA ESCOLA
Es tracta d’oferir un espai obert on els alumnes puguin observar espais comuns de l’edifici de primària i fer propostes per fer-los més bonics i agradables.
També volem donar resposta a la demanda de la Comunitat de construir el gegantó que ens representi. Ja està decidit que tindrà forma de pinya com el logotip. Tindrem l’ajuda d’una mare per fer el motllo. Es possible que en algun moment es demani col·laboració a la Comunitat.

BIOCONSTRUCCIÓ
Treballarem amb la bioconstrucció amb materials naturals. farem petites maquetes amb fang, fusta, escorça... imitant les tècniques de diferents cultures (mongol, africana, asiàtica...). Instal·larem les casetes a l¡antic espai de l'hort, i anirem conquerint l espai durant el curs. podríem sortir al carrer a fer alguna petita instal·lació. aprofitarem per investigar les cultures que apareguin en el projecte. 

YOUTUBERS
Creativa basada en realitzar, en grups de 3/4 alumnes, petits tutorials de temàtica variada dirigits als nens/es del duar de mitjans. Triarem allò que volem ensenyar i a qui anirà dirigit, seguidament organitzarem el guió i finalment realitzarem i produírem el tutorial.

SOM UNA BANDA
Compartirem el nostre interès i bagatge musical, ens constituirem com a grup, tot buscant i consensuant un nom entre tots. Definirem un o diversos estils musicals i a partir de les aportacions de cada membre buscarem un repertori (dos o tres peces) per tocar junts, ja sigui fent de compositors com fent d'intèrprets. Finalment farem de produccions musicals i entre tots decidirem a quin públic i de quina manera volem compartir les nostres produccions. 

PINTURA
Els artistes que participen a aquesta creativa descobriran què és l’art i sobretot què és la pintura. 
Per fer-ho es desenvoluparan diversos treballs plàstics inspirats en diferents artistes i els moviments artístics que representen (el surrealisme, l'impressionisme, l'art abstracte, etc.).
Encaminar-nos cap a uns autors o altres, estarà a les mans de les preferències i interessos dels propis alumnes.

Veure més

Els espais són ambients de joc, experimentació intuïtiva i de descoberta preparats per l'equip de mestres.

Veure més

Posem fil a l'agulla, Let's play, Reportem, Intervencions Artístiques a la Pl. de la Muralla, Instruments reciclats, Artistes, Teatre, Emoció belluga't, Cabezudos,.. Dibuix, Se abre el telón, Gent radiant, un taller de radio, Diversitart, Posem bonica la nostra escola, Bioconstrucció, Youtubers, Som una banda, Pintura,..

Veure més

Petits grups heterogenis que en diàleg interactiu realitzen tasques amb la dinamització d'una persona adulta.

Veure més

La psicomotricitat, basada en el joc espontani, és una eina que ajuda a reforçar la confiança i la segurat dels infants.

Veure més

Els projectes desperten l'interès per aprendre: els coneixements que adquirim van lligats a processos per entendre la vida real.

Veure més

El moment de l'entrada i la sortida de l'escola s'acompanyen amb música.

Veure més

Esmorzem fruita i fruits secs i al menjador tenim cuina pròpia, ecològica, de temporada i de proximitat.

Veure més

Servei d'Acollida Matinal, Servei d'Acollida Vespertina, activitats complementàries i casals