La proposta que us presentem va dirigida a fomentar el gust per la lectura. Durant uns dies, a l’edifici d’educació infantil, hi ha una
exposició de diferents llibres, tots ells embolicats de manera que només és visible una petita part de la coberta (una imatge, una
lletra, un color, un objecte...).
Els llibres estan etiquetats pel nom de totes les classes del Duar d’infantil. Durant uns dies podreu passejar, observar, mirar,
indagar i descobrir amb els vostres fills i filles quina màgia s’amaga darrera d’aquesta petita finestra .
Us convidem a imaginar què pot representar aquella imatge:
Quina imatge us atrau?
Quina història deu explicar aquest llibre?
Podeu endevinar el títol del llibre?
Us és proper?
Per poder gaudir d’aquesta exposició és important ser curosos, mantenir els llibres al seu lloc fent ús només de la nostra mirada.
Passats uns dies, aquests llibres els rebrem a cada aula donant un espai als infants per expressar tot allò que han imaginat, les
seves hipòtesis i el relat personal de cadascun d’ells.
L’objectiu d’aquesta iniciativa és atraure l’interès dels infants per conèixer la història que hi ha dins dels conte, corroborar les
hipòtesis elaborades inicialment, i iniciar-se en el GUST per la lectura, ja sigui per ells mateixos o a través de la veu de l’adult.
Per acollir aquest respecte i interès per la lectura hem remodelat l’espai de biblioteca de cadascuna de les aules, donant-li el lloc
que es mereix amb ordre, benestar i comoditat. Tanmateix, es consensuaran unes normes d’ús i respecte per tenir cura de cada
llibre i ,i per tant, de cada història.
El temps que dediquem a llegir en veu alta és únic. Quan una persona llegeix per a una altra es produeix una alquímia
miraculosa que converteix coses de la vida quotidiana (un llibre, una veu, un lloc per seure, una estona) en un aliment
extraordinari per al cor, la ment i la imaginació.*
*”La màgia de llegir en veu alta” Megan Cox Gurdon.