A principi de curs, fruit d’una activitat de cohesió de grup, vam tenir una conversa sobre els jocs que ens agradaven i va sorgir la idea de crear una petita capsa de “Jocs Reunits”. Volíem que els nostres jocs tinguessin un fil conductor, aprofitant que des de l’Àmbit de Medi hem estat descobrint l’origen de les civilitzacions de la mà de Mesopotàmia, vam decidir que aquest seria el context on ubicar els nostres jocs de taula. La comprensió lectora i l’expressió escrita en llengua castellana han estat fonamentals per a poder donar forma a la nostra idea, ja que el primer que ens ha calgut fer ha estat analitzar diferents jocs de taula per veure quins elements els componen, llegir les seves instruccions, veure com es desenvolupa una partida, observar què cal tenir present per a que el joc funcioni, fixar-nos en la seva estructura… En definitiva, una pila de decisions que, en petit grup i aprofundint en les nostres estratègies i habilitats de treball en equip, ens han permès seguir desenvolupant la dimensió social de l’Àmbit d’Educació en Valors i la dimensió de treball en grup de l’Àmbit d’Aprendre a aprendre, a mesura que entre tots hem anat consensuant el disseny i el desenvolupament del nostre joc. Abans de materialitzar el nostre joc de taula i un cop decidit com volíem que fos el desenvolupament del joc, ens ha calgut fer una partida en brut per a detectar incongruències i posar-hi remei. Un cop hem tingut les idees clares i consensuades ens hem endinsat en la construcció dels taulers, de les fitxes, de les cartes i d’altres element. D’una banda, ens hem enfrontat a la dimensió de resolució de problemes a l’hora de fer els càlculs necessaris per a la creació del material i, en conseqüència, a la dimensió de raonament i prova quan hem comprovat i posat en pràctica les estratègies matemàtiques, tot detectant i resolent els nostres errors a l’hora de dibuixar la quadrícula fent línies paral·leles, de construir totes les cartes amb les mateixes mesures, d’emprar el compàs, l’escaire i el cartabó i hem seguit establint noves connexions entre coneixements per a poder fer front al repte. Per altra banda, l’element dels daus, ens ha permès conèixer de prop un factor tan present en la nostra quotidianitat com és la probabilitat. Hem experimentat amb la probabilitat i l’atzar i ens hem endinsat en l’estadística des de la dimensió de la comunicació i la representació. Pel que fa als taulers i la resta d’elements, cada petit grup ha decidit com seria l’estètica del joc, quina gamma de colors tindria i quines tècniques emprar per a fer que el joc no només fos divertit sinó també atractiu. Hem donat via lliure a la nostra imaginació i creativitat, aprofundint en l’Àmbit d’Educació Artística, i adquirint noves tècniques plàstiques experimentant amb diversos materials. L’últim pas ha estat redactar les instruccions del joc per tal que qualsevol persona pugui fer una partida, un cop consensuats els apartats del text i el contingut de cada un, hem fet un primer redactat en brut i finalment l’hem passat a ordinador, tot coneixent de primera mà l’eina del processador de textos i les seves característiques, desenvolupant així la nostra Competència Digital. En aquest punt, ha estat necessari repartir molt bé les tasques, marcar-se uns objectius realistes a cada sessió i aprendre a gestionar el temps per a ser resolutius, tant a nivell individual com en grup. Així que no només hem continuat treballant aspectes de l’expressió escrita dins l’Àmbit de Llengua castellana, com l’ortografia, la coherència, la cohesió textual, l’ús de lèxic específic i els connectors, sinó que a més hem desenvolupat noves tècniques d’estudi i treball desenvolupant les nostres competències de l’Àmbit d’Aprendre a aprendre i d’Autonomia i iniciativa personal.