Benvinguts al web de l'escola pública Joan Coromines de Mataró
Aquesta és una finestra oberta a totes les persones interessades, pensada perquè ens pugueu conèixer una mica. Si voleu saber més, contacteu amb nosaltres!
Aquesta és una finestra oberta a totes les persones interessades, pensada perquè ens pugueu conèixer una mica. Si voleu saber més, contacteu amb nosaltres!
A l'escola l'alumnat de primària fa un cop per setmana Grups Interactius. Durant una hora i quart treballen en petits grups les activitats que els mestres tenen a punt perquè facin al costat d'un adult que els acompanya. L'objectiu és que els infants dialoguin, pensin i mirin de resoldre en comú la feina que els proposen.
Els voluntaris, que sovint són pares i mares o mestres en pràctiques, han de vetllar perquè aquests grups heterogenis treballin, els infants valorin i contrastin els punts de vista diferents i s'ajudin. Els adults han de ser facilitadors per dinamitzar el grup i no interferir en les interaccions entre iguals ni avançar cap resultat. Les errades s'han de viure com a necessàries en el procés d'aprendre i, per tant, s'han de respectar i valorar com a oportunitats.
Cada quart d'hora, aproximadament, el grup canvia de lloc per anar amb un altre adult que porta una activitat diferent. Es treballen competències comunicatives lingüístiques i matemàtiques. El mestre supervisa la dinàmica general dels Grups Interactius, orienta el voluntariat i, si cal, fa petits canvis o ajuda en algun dels grups.
Els espais són ambients de joc, experimentació intuïtiva i de descoberta preparats per l'equip de mestres. |
Els éssers humans al llarg de la història de la humanitat hem desenvolupat molts llenguatges per expressar-nos estèticament. Som éssers socials i creatius per naturalesa però també en podem aprendre i adquirir els coneixements dels altres. |
Petits grups heterogenis que en diàleg interactiu realitzen tasques amb la dinamització d'una persona adulta. |
La psicomotricitat, basada en el joc espontani, és una eina que ajuda a reforçar la confiança i la segurat dels infants. |
Els projectes desperten l'interès per aprendre: els coneixements que adquirim van lligats a processos per entendre la vida real. |
El moment de l'entrada i la sortida de l'escola s'acompanyen amb música. |
Esmorzem fruita i fruits secs i al menjador tenim cuina pròpia, ecològica, de temporada i de proximitat. |
Servei d'Acollida Matinal, Servei d'Acollida Vespertina, activitats complementàries i casals |